Festival

Pratade med Linda lite igår om festivalandet i sommar.

Jag vill ju supermegajättegärna åka till Sweden Rock i år. Dels för att det är den trevligaste festivalen jag vart på, dels för att det var väldigt längesen sist. Men först och främst för att Danzig kommer dit i år. Jag menar hallå! Danzig! Sen kommer ju behemoth och watain också, sen vill jag se Anvil.
Men gissa vad det ska kosta då?! Nära 3000kr bara för biljett och camping. INTE OKEJ! Det har jag bara inte råd med, och jag betalar inte 3000kr för att se så få bra band. Det är de märkliga med Sweden Rock, de bokar bara kassa band och några guldkorn. De verkar tro att det är ballt att boka kassa b-band. Men det är inte ballt överhuvudtaget, utan man ska boka massa bra band. Då hade det varit som det ska vara. Nu är det bara löjligt.






Men sen kom vi och tänka på Sonisphere Festival. Här ser man Iron Maiden och Slayer för typ inga pengar alls! Iallafall sjukt mycket billigare, 800kr eller vad det kostade.
Nackdelen är väl att det bara är över en dag och inte tre/fyra dagar som man är van vid. Men det kan nog vara bra det också i och för sig, man luktar inte skit och man känner sig säkert bra mycket fräschare än annars. Så det kan nog vara guld!
Frågan är väl bara om det finns biljetter kvar. Det har jag inte orkat kolla än.





Annars har vi ju alltid Metaltown, synd bara att det enda bra bandet som släppts hittills är Nile. Men det kan ju faktiskt lika gärna väga upp hela festivalen. Jag vill gärna se Nile igen. Såg dem senast i oktober 08 (tror jag), och det var sjuktsjuktsjukt bra!
Men de skulle släppa fler band 26 januari stod det på hemsidan. Så det är bara att hålla tummarna på fler kanonbokningar!





För utlandsfestivaler vet jag inte om jag orkar med längre. Jag måste ta körkort först tror jag. Mycket mer schysst att vara i Sverige där alla förstår vad man säger och det finns mat som man känner igen.
Nu ska jag fixa håret sen ska jag dra till centrum och handla + gå till ams. Jobbigt.

Kommentarer
Postat av: Irony by Linn

ååh vilka festliga festivaler (haha) ;)



Ha det bra! =))

2010-01-12 @ 14:56:56
URL: http://linnedins.blogg.se/
Postat av: elin kärlek

Hej:)

jag är med i en "veckansblogg" tävling på http://jjenniferks.blogg.se :)

Undrar om du hade velat rösta på mig hade varit jätte sött :)

tack på förhand! Kramar /elin.kärlek

2010-01-12 @ 18:16:14
URL: http://elinamour.blogg.se/
Postat av: Emelie

endagars srf och sonisphere annars? och klart det finns biljetter kvar, jag bar bestämt att de inte tar slut innan jag har bestämt mig för hur jag ska göra. don't you worry linn.

2010-01-12 @ 21:05:22
URL: http://knackamackadam.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0