Brand!

Idag vaknade jag av att det ringde på dörren runt halv elva. Blev ju vettskrämd och undrade vad sjutton någon vill mig så här tidigt på dagen.
Går upp, kollar i titthålet i dörren och så står det ingen där. Tittar ganska länge, men ingen kommer i mitt synfält. Busungar tänker jag då. Men i samma ögonblick så ringer min mobil, det är Linda som ringer.
"Väckte jag dig?" frågar hon.
"Ja det gjorde du, hehe" svarar jag.
"Jo jag ringer för att det brinner!" säger hon sen, gissa om jag blev rädd eller?! Men som tur var så var det inte i våra lägenheter utan i huset mittemot i källaren tydligen.
Jag gick iallafall snabbt upp, drog på mig lite kläder, tvättade ansiktet satte i linserna, borstade tänderna och gick in till Linda. Vi gick sen och kollade på brandbilarna och på de tuffa brandmännen som sprutade in massa vatten i källaren.
Saken är ju också att vi har våra förråd i de huset, så vi blev ju lite rädda för att våra saker hade brunnit upp eller nåt. Så när brandmännen åkt tillbaka så gick vi dit och kollade. Träffade en tjej som skulle tvätta och hon berättade att det hade brunnit i sopnedkastet, det var fortfarande rök i källargångarna men det var ju ingen fara med våra förråd iallafall.
Tur det, och tur att det inte brunnit i någons lägenhet. Fast sådana här spännande saker livar ju upp söndasförmiddagen lite, eller vad säger ni?



Nu ska jag tvätta och städa lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0